woensdag, augustus 03, 2005

Houtwaren

Folkertje werpt me een stokje toe. Wat? Ja, een stokje! Dat is een lijst met vragen en euh de werper wil dan graag dat je die beantwoord. Normaal gezien als er mensen stokjes naar me werpen, gooi ik meestal heelder boomstammen terug, en geloof me die komen aan, maar omdat het woensdag is ga ik in op het verzoek. Naar goede gewoonte kan ik geen enkel serieus antwoord geven op gestelde vragen. Waarom niet vraagt u? Waarom zijn paddestoelen niet blauw en smurfen niet rood? Aha nu heb ik u!
Alhier het stokje:

Hoeveel boeken heb je in je boekenkast staan?
2, en ik kan u zeggen dat dat een belachelijk zicht is, al zeker omdat het in een bibliotheekkast is waar ze in staan (gene zwans). De boeksteunen nemen meer plaats in dan de boeken zelf.

Wat is het laatste boek dat je hebt gekocht?
Ik koop nooit boeken maar huur ze onder een valse naam in de bibliotheek. Tot hiertoe al 2 x gelukt!

Welk boek lees je nu?
'Hoe maak ik een valse identiteitskaart anno 2004' van Dirk Trioen.

Wat zijn de vijf laatste boeken die je gelezen hebt?
'Hoe maak ik een valse identiteistkaart anno 2004' van Dirk Trioen, 'Doe mij maar een anusplug' van Samson. Ik heb maar 2 boeken maar die ene van Samson is echt een serieuze turf.

Welke boeken hebben een speciale betekenis voor je?
Die van D. Trioen, een echte lifesaver. Die van Samson was aarsslecht.

Maar kom even serieus: ik ben niet echt een lezer en als ik al iets lees zijn het boeken over filosofie, psychologie en techniek. Hoop en al nog geen 30 waarvan geen enkele een speciale betekenis voor me heeft.

Na het stokje wat geschuurd te hebben, fuckin' veel splinters, gooi ik het verder naar Sine Metu en grillige toast met confituur. Ik heb het stokje wel zo goed geschuurd dat het prompt veranderde van vragenstelling, nl.:

Wat zijn voor jou de beste films en waarom?
Wat is de laatste die je gezien hebt?
Waarom kijk je graag naar films?
Welke film heeft je op de een of andere manier geraakt?
Hoe Lang is een chinees? (ik moest 5 vragen hebben)

Werp ik net het stokje loopt die freakin' hond van de buren er toch wel achter zeker. Kom terug Fifi, kom terug...

Update: de vraag 'waarom zijn paddestoelen niet blauw en smurfen niet rood?' veroorzaakte een tsunami van reacties op het net waardoor ik mij genoodzaakt zie om deze vraagstelling te beantwoorden:
Ten eerste: paddestoelen zijn niet blauw daar smurfen al blauw zijn en als die zich dan binnenhuis zouden bevinden ze zichzelf niet meer terug zouden vinden. Ten tweede: smurfen zijn niet rood omdat de muts van Grote Smurf al rood is en, fashionminded als hij is, Grote Smurf zijn muts niet meer zou willen aandoen waardoor alle kindjes zouden kunnen zien dat de smurfen eigenlijk een voorbindlul op hun hoofd hebben staan. Vandaar die rare bult in hun muts.
Zo, blij dat dat opgehelderd is.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja waarom zien paddestoelen niet blauw en smurfen niet rood?

8:14 p.m.  
Blogger The Dude said...

Ten eerste paddestoelen zien helemaal niks, ten tweede smurfen zien alles door een roze bril, zeker mietige smurf, dat weet iedereen en ten derde de vraag is beantw dus van mijn erf!

9:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oef! blij dat je de vragen omgezet hebt naar filmvragen! anders kwam ik hopeloos in de problemen. :)

Hoe Lang is een chinees is wel al een oude he! ik zoek daar wel een andere filmvraag voor! :)

10:08 a.m.  
Blogger The Dude said...

Het is miss al een oude maar voor mij is de vraag nog steeds niet beantwoord!

5:26 p.m.  
Blogger Folkertje said...

Perfect!

7:37 p.m.  

Een reactie posten

<< Home