zondag, augustus 21, 2005

Bioscoopgangster

Net terug van de cinéma waar ik 'Dear Wendy' van Lars Von Trier ben gaan zien. Alhoewel je merkt dat de film gemaakt is om je wat dieper te doen nadenken over wapens/geweld/onze wereld as it is, lukte dat bij mij niet, en geloof me ik stond er voor open als een shopping center tijdens de solden. Apart verhaal met onverwachte wendingen en opmerkelijke personages, ja dat allemaal wel maar van enige meeslependheid was er geen sprake, jammer. Wel prachtige muziek van 'The Zombies', die moet ik dringend beter leren kennen! Wat me ook opviel was dat er meer en meer mensen hun eigen drank en voedsel meebrengen naar de ciné, en je zou voor minder want tegenwoordig ben je voor 1 filmticket, 1 drankje en 1 versnapering algauw 13 € kwijt. Daar er nu een actie loopt in de cinéma (UGC en Metropolis) waarbij je als je binnen de 5 dagen terugkomt je maar 4.90€ moet betalen voor je ticket, is dat ook het enige dat ik aan mijn bioscoopbezoeken nog uitgeef. Ja mensen u leest het goed ik ben een bioscoopgangster! Stiekem neem ik een blikje cola mee en enkele snoepgoederen waarmee ik zo onopvallend mogelijk langs de security, die zowaar sommige mensen hun rugzakken en plastieken draagtassen controleren en voedingsgoederen confisqueren, probeer te passeren. Dit gaat me goed af, zo goed dat ik erover nadenk om mijn criminele praktijken uit te breiden. Jaja volgende x neem ik gewoon 2 blikjes mee, ha! Ja, die revolutie die komt er wel, traag maar zeker.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

en dan niet te vergeten na de film in een andere zaal te sluipen

9:16 p.m.  
Blogger The Dude said...

Idd! Waarbij ik en passant het geld van de wc-madame op slinkse wijze meepik. 30 cent voor een plas, komaan zeg.

10:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

30 cent om een heel toilet onder te pissen en sch***, DAS GEEN GELD !!!!!!

7:33 a.m.  
Blogger Folkertje said...

En het mooie aan de UGC Antwerpen is dat je twee meter naast de ingang een nachtwinkel hebt waar je je geprefereerde eten en drinken voor schappelijke prijzen kan aankopen.
Zo zie je maar, de allochtonen geven ons een alternatief voor de autochtone geldklopperij. Of toch minstens bier.

6:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nachtwinkel - aankopen? Een nachtwinkel overval je toch gewoon! Nog heel wat te leren als gangster Folkertje...

8:46 p.m.  
Blogger The Dude said...

Aha de Wim heeft eindelijk de comments knop gevonden. Nog goedkoper films kijken kan door gewoon te kamperen in de UGC en zodra de voorstellingen beginnen van zaal tot zaal te sluipen. Overleven doe je op pop corn die op de grond ligt en restjes drank uit bekers. Het lijkt hier wel vakantie. Een aanrader!

10:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home