zaterdag, maart 18, 2006

Frituur n°1 vat vlam



Na de voorstelling van de nieuwe cd van de groep 'A BRAND' (Hammerhead, echt wel te pruimen) te hebben bijgewoond dacht ik nog even door de stad te slenteren. In de Hoogstraat aangekomen nam ik een nogal rare geur waar en zag ik dat Frituur n°1 net vlam had gevat. In een mum van tijd ontstond er een enorme rookontwikkeling en werd de stank nog erger. Volgens wat ik gezien en gehoord heb waren er geen slachtoffers. Politie en brandweer waren vrij snel ter plaatse waarop ik maar doorwandelde. Moppen en witzen borrelen op maar ik hou het deze keer maar bij een welgemeende 'fuck' (alhoewel er in de eerste zin van deze berichtgeving een kanjer van een aangever zit maar toch hou ik me maar in).

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

op naar nummer twee dus!

sterreporter en vrouwenmagneet, watis uw volgende verborgen talent?

1:38 p.m.  
Blogger The Dude said...

Het volgende talent: brandstichten met ansichtkaarten, an sich geen sinecure. Blussen is voor volgend jaar

5:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zie hier: de frituur in betere tijden!

http://miel.exto.nl/gallery/detail/id/219116.html

(ja dat is nou mijn talent)

10:24 p.m.  
Blogger The Dude said...

Nice Miel. Spijtig dat ge de wereldberoemde frietkotmadame 'Maria' er niet bij hebt geschilderd. Een stem die door merg en been gaat zeg ik u!

8:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey dude,

Ik kwam op jouw site omdat ik opzoek was naar het adres van de frituur (website oid). Het is me nog niet gelukt. Weet jij dat toevallig?
De volgende keer dat ik in ANtwerpen ben zal ik Maria eens opzoeken :-)

10:29 p.m.  
Blogger The Dude said...

Hi Miel, (jij bent toch niet dé Miel van dat consumentenprogr van vroegfer he? Ge weet wel die met dat gezich waarbij je als je dat ziet aan het hellend vlak van ronquière moet denken?) Frituur n°1 is in de Hoogstraat, de nr weet ik niet. Mar ik geloof dat er nog een Frituur n° is ergens in de Statiestr. Maar ik herken duidelijk die van in de Hoogstraat op jouw schilderij. Zo, graag gedaan. Ik stuur je de rekening dan nog wel...

8:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Uh nee, die miel ben ik niet. Ik ken die miel ook niet. Was dat een belgisch programma? De enige belgische programma's die ik ken van vroeger zijn tik tak, plons de gekke kikker, de prikballon en zo'n mysterieuze serie met een man met een paraplu. Ja ik woon namelijk in Nederland al mijn hele leven. Maar dat was misschien al duidelijk door mijn schrijf-dialect.
Hoop niet dat de rekening erg hoog uitvalt :-)
Dag!

11:40 p.m.  
Blogger The Dude said...

Ach niet getreurd miel, er zijn ergere dingen dan heel je leven in nederland wonen, zoals je hele leven in nederland wonen, dat goed en wel beseffen maar hoegenaamd geen actie ondernemen om uit die benarde situatie uit te geraken. Dàt noem ik erg. Just kidding miel. By the way eergisteren passeerde ik frituur n°1 and guess what de huisnr is, jawel nr 1. Formidabel toeval zeg ik u ;)

11:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Super zeg! Nou weet ik toch nog het adres :-)

Bedankt!!

Groetjes

miel

9:10 a.m.  

Een reactie posten

<< Home