maandag, mei 30, 2005

Dwaalspoor (kooktip)

Mijn vorig postje is nog niet koud of voila, daar heb ik me al een eurekamoment van jewelste. Ja geen loze woorden maar pure realiteit. Vandaag kippensoep op Dude's wijze: ga naar uw plaatselijke groentendealer en schaf u een zak gemixte groenten aan, vervolgens is het zaak een kip te vinden. En nu komt het, mijn eurekamoment: steel er 1 bij de buren! U denkt van ja dat had ik ook wel kunnen bedenken, maar neen de genialiteit gaat verder: steel eerst de schoenen van uw buurman en doe die aan alvorens over het hek van de buren te klimmen! Ik kan u verzekeren dat de rechercheurs die op de zaak worden gezet en de sporen in de tuin moeten onderzoeken niet zullen weten wat hen overkomt. Briljant nietwaar. Wel nog een opmerking: daar ik verslingerd ben aan kippen grootgebracht met olie en die precies niet meer te vinden zijn (er gaan geruchten dat het niet gezond zou zijn, maar ik betwijfel dat ten zeerste, lijkt me eerder weer een of andere marketingzet ofzo), raad ik aan 5 soeplepels toe te voegen van uw favoriete oliemerk, in mijn geval Mobil, maar dat is ieder zijn goesting natuurlijk, om het op zijn volkse mond te zeggen.
Smakelijk!