donderdag, februari 24, 2005

ELKE's mail

Hey everybody,

`t Is weeral ff geleden dat ik nog eens een mail heb gestuurd. Sorry bij deze!!
Hier is alles super mega goe. Veel sneeuw, af en toe zonneke wat alles super mooi maakt,... .
Ondertussen ben ik hier bijna 6 maanden. Ik kan het gewoon niet geloven, de tijd gaat zo snel vooruit! Ik begin het hier goed gewoon te worden, alles lijkt nu zo vertrouwd. Is wel een raar gevoel soms, `t is alsof ik hier al voor eeuwig ben. En soms overvalt het gevoel me van, wauw en ik echt in Amerika?? Echt bizar.

Wat ik de voorbije weken heb gedaan; Mijn weekendjes zijn altijd goe gevuld. Ik ben mijn vorige mail beindigd vlak voor de `detroit autoshow`.
Daar zijn we dus naar toe geweest. Was wel de moeite, is wel een beetje anders dan het autosalon. Het is daar mega groot en super veel auto`s. We zijn daar ongeveer een uurtje gebleven en dan hadden we het wel gezien aangezien we niet zo`n autofreaken zijn... Maar ik denk dat je daar gemakkelijk nen hele dag of week kon rondlopen!

Het weekend daarop had ik een vrij weekend. We zijn `downtown Detroit` ingetrokken. Ik was daar nog nooit niet geweest en amai, dat is echt wel triestig. Zoveel arme mensen, criminaliteit,... Op sommige plaatsen lijkt het net alsof er een oorlog is geweest.
We zijn naar het detroit institute of art geweest, de bibliotheek waar een hele show was over de Holocaust, naar het history museum en naar het stadion van de `Detroit Tigers`. De `detroit tigers` is het baseball team voor alle verduidelijking... Ja, het was een culturele dag. Maar ge moet het toch is gezien hebben he, al die museums. Zeker het Art museum was wel de moeite!
Er was zelfs kunst van `Jan Van Eijck`. (k weet niet of ik dat nu juist heb geschreven). Dan `s avonds zijn we naar `the Pistons` gaan kijken. Dat is de Basketbalploeg, zij zijn vorig jaar kampioen gespeeld in de NBA. Was echt de moeite om daar is aanwezig te zijn... En ze zijn gewonnen!!!

Voor de rest waren mijn weekendjes vrij rustig. Meestal ergens iets gaan eten, iets gaan drinken, cinemake, jacuzzi doen. Ja da is wel cool, Angelica (Zweden) heeft een jacuzzi. Dus daar zijn we zo goe als elk weekend. De eerste keer dat ik daar was had het net super veel gesneeuwd. Da was echt heel speciaal, buiten in een lekkere warme jacuzzi tussen de bomen die vol met sneeuw liggen! Zalig... Toen we eruit kwamen waren we vrij duizelig aangezien het buiten bijna -16graden was en wij zaten in 40 celcius. Maar het was buitengewoon zalig!!!
En uiteraard hebben we een aantal keren goe in de sneeuw gespeeld he... Super plezant!!

Vorig weekend zijn we terug `downtown Detroit` ingetrokken, dit keer om te helpen met `the soupkitchen`. Wat is dit; wel het is een plaats waar de armere mensen eten krijgen. Is wel een heel goed initiatief. Het wordt gesponsord door de kerkgemeenschap en meestal zijn het vrijwilligers van deze gemeenschap die het eten opdienen maar deze keer moesten of mochten wij gaan. Het was heel interessant en het gaf wel een goed gevoel.
En oh wat kijk ik uit naar volgende maand. Ik zal jullie misschien heel ff jaloers maken. Ok, here we go... Vrijdag vertrek ik voor 4 dagen naar Las Vegas met een paar andere aupairs. Dan 10maart ga ik met mijn `hostfamily` voor 8 dagen naar Cancun, Mexico. En dan... komt mijn zusje mij bezoeken!
Jiha, wat kijk ik ernaar uit!!!

Ah ja, nog een heel kleine andere mededeling; De meesten onder jullie weten misschien wel dat ik hier naar school moet gaan. Ik volg psychologie, we zijn gestart begin januari en vorige week had ik mijn eerste test en... ik was heel heel fier op mezelf. Ik had een B+ en om precies te zijn 82 procent. Ik was 7des van de klas. Is da ni bangelijk goe!?! Ja, ik moet toegeven, ik sprong een gat in de lucht. Sorry, wilde ik toch ook wel ff meedelen met jullie!!!

Lieve, lieve mensen ik ga het hierbij laten. Ik hoop dat jullie het wat interessant vinden wat ik schrijf. Ik ga wat foto`s doorsturen naar Bart en ik hoop dat hij ze op zijn website zet zodat jullie ze kunnen bekijken.
Dank u Bart... Bij deze nog is ff het website adres...
http://dudesplace.blogspot.com/

Tot mails iedereen en dikke kus!!
ELKE