zondag, december 05, 2004

ELKE's mail

Hello iedereen,

Ongelooflijk maar waar, ik ben al 3mnd in the USA!!!
Ik kan het zelf niet geloven dat het zo vlug gaat!! Is wel een goed teken natuurlijk...
Het is ondertussen al meer dan een maand geleden dat ik jullie nog eens iets heb gestuurd. Maar heb de laatste tijd zo weinig tijd, de meesten kennen me wel he, ik ben zo goed als nooit in mijn kot. Van zo gauw ik een vrij moment heb, ga ik iets drinken of shoppen of zwemmen... Ik moet toegeven, de laatste maand heb ik nog nooit zoveel geshopt... Dat is het voordeel hier, al de winkels open tot half 10 en zelfs op zondag!!! Ja is best wel handig...Ondertussen heb ik nog wel wat toffe dingen gedaan...
Ben het tweede weekend van November voor 2 dagen naar Chicago geweest. Dat is een ongelooflijk mooie stad. Ga proberen er wat foto`s bij te steken. We zijn vrijdagavond rond 19u vertrokken en zijn daar rond half 2 `s nachts aangekomen. Ja was wel een vrij lange rit, uiteraard zijn we ff verloren gereden. Maar we zijn er heel geraakt. We hadden een auto gehuurd, gelukkig zonder x aantal kilometers of beter miles anders hadden we serieus wat moeten betalen voor de extra verloren miles...
Zaterdag rond een uur of 11 zijn we, na een fikse wandeling, gaan brunchen in `the cheesecake factory`. Dat is een restaurant dat ongelooflijk bekend is in Chicago dus da moesten we toch is gedaan hebben... Ze hebben daar 50 verschillende cheesecakes. Van een gewone tot een met toblerone (is heel lekker) tot een met Kahlua en ga zo maar verder! Daarna gewandeld tot `Navy Pier` waar we ook nog wat rondgewandeld hebben. Je kunt het wat vergelijken met de pier in Zeebrugge alleen een klein beetje langer. Voor diegene die het niet weten, Chicago ligt vlakbij een enorm groot meer, misschien zo breed als onze zee. Chicago is ook bekend als `the windy city`. Gelukkig was het nog net geen winter maar ik moet toegeven dat ik af en toe, vooral zaterdag, wel bevroor. Zoveel wind, ni normaal...
Dan na ons bezoekje aan Navy Pier wilden we over `Michigan Avenue`. Is een bekende straat met allerlei mooie winkels, zoals DKNY, Louis Vuitton, Guess, Levis,... Dus we kwamen op Michigan Av, ni te doen, der waren duizenden mensen op straat. Der was de een of de andere parade. Da was ni normaal. Was nog wel is plezant om zoveel mensen bij elkaar te zien. Waar ik woon is het nogal vrij rustig dus ik ben der ni meer aan gewoon he... :)
`s Avonds wilden we het nachtleven wel is ontdekken maar we waren allemaal zo doodop dat we maar naar ons appartementje zijn gegaan en rond 12u sliepen...
Dan was het alweer zondag. In de voormiddag wat rondgewandeld op Mi Av, gebruncht in een broodjeszaak. Eindelijk nog is krokant brood, ook al smaakte het ni echt zoals in Belgie maar dat krokante korstje... Zaaaalig!!
Daarna zijn we naar `the Searst tower` gegaan. Is de hoogste toren van heel Amerika heb ik me laten wijsmaken. Was zelfs hoger dan de WTC. Ik dacht dat die hoogste waren maar dat bleek niet waar te zijn... Soit, dus wij natuurlijk zoals de echte toeristen helemaal naar boven. Is wel cool om naar beneden te kijken maar oh zo hoog. We stonden op 1431 ft boven de grond, zou ongeveer 436 m zijn. Als ik het goed heb berekend... Als je met de trap wil gaan moet je 2232 trappen doen. Nee, sorry dat hebben we net ni gedaan. Het uitzicht was echt de moeite!!Daarna zijn we naar `Millenieum park`geweest. Dat was ook heel mooi. Er was een super groot monument `the bean` genoemd. Het was helemaal in spiegelglas. Kan het ni zo goe beschrijven maar ga er zeker een foto bijsteken. Moest het ni lukken kan je de fotos bekijken op `the dudes place`Na hier wat rondgewandeld te hebben zijn we naar `shedd aquarium` gegaan. De naam spreekt voor zich he. Het was dus een aquarium, wel knap zene. Ben Nemo en Dory tegengekomen, wat walvissen, haaien, dolfijnen, roggen en allerlei andere vissen. Ja was wel de moeite.En daarna was het alweer tijd om te eten en terug richting Michigan te vertrekken...
Was een super fijn weekend, maar wel enorm vermoeiend.Vorige maand ook al 2 goodbye-partys gehad en nu woensdag weer een. Das wel jammer aan dit programma. Enerzijds is het wel goed, je leert echt wel veel mensen kennen, en degenen die hier al langer zijn nemen de nieuwe op sleeptouw en zeggen wat hier te doen is. Maar anderzijds zou het ook wel tof zijn moest iedereen dezelfde aankomst en vertrekdatum hebben!!Voor de rest was het vorige week donderdag `Thanksgiving`. Ongelooflijk alles maar dan ook alles is gesloten, zelfs cafes, restauranten,... Je kon van heel de dag niks doen. Buiten ergens gaan wandelen. Wat wel leuk was want het had `s nachts gesneeuwd... Kon helaas ni lang wandelen, mijn schoenen waren niet waterdicht. Dus wat heb ik deze week gekocht, jaja nieuwe waterdichte schoenen!!`s Avonds hadden we een familiefeestje. En ipv kalkoen met Kerstmis was het voor mij dit jaar kalkoen met Thanksgiving. Is zo is iets anders he... Had eerlijk gezegd zowat het kerstgevoel.. Maar ik moet wel toegeven dat ons moeke hare kalkoen veel beter is zene... ;)
Deze maandag was er een Clustermeeting. Heb ik al wel over verteld denk ik. Dat is een keer per maand waar alle aupairs aanwezig moeten zijn en er wordt dan iets speciaals gedaan. En deze maand moesten we allemaal iets maken wat speciaal is in ons land. En ik heb natuurlijk wafels gemaakt. Het was wel de moeite. 60 aupairs hadden allemaal iets klaargemaakt. Er waren lekkere maar ook vieze dingen bij. Maar was wel is leuk om van alles te proeven eigenlijk!Ah nog een nieuwtje; sinds 2 weken hebben we er een nieuwe huisgenoot bij. Een zwarte labrador genaamd Jasmine. Een schattig beestje, maar ik wist niet dat nen hond zoveel aandacht en werk met zich meebrengt. Het is een `rescue dog`. Dat wil zeggen dat iemand deze hond opstraat heeft gevonden en naar een `rescue center` heeft gebracht. Die hebben haar dan wat opgevoed en zo is ze bij ons terechtgekomen. Het is echt een schattig beestje maar moet nog wel wat bijgeschaafd worden. Ze eet alles, bijt alles kapot, pikt de kids hun eten (wel grappig soms). Zo leren ze misschien is dat ze aan tafel moeten zitten tijdens het eten... En eerlijk gezegd heb ik soms het gevoel of ik er nen derde kleine bij heb. :)Alles is hier voor de rest nog heel heel goed, kunt ge misschien wel uit mijne mail afleiden. Ik heb al super veel mensen leren kennen en heb altijd wel iets te doen! Maar ondanks dit mis ik jullie af en toe toch wel... Maar binnen 10 mnd ben ik terug in Belgie!!!Ahja, ben gisteren in Canada uitgeweest, is zo is iets anders he... Is wel cool eigenlijk. Mmm, wat gaan we doen vanavond? Misschien naar Canada... Ok dan, ja `t heeft wel iets speciaal. De club op zich was ni slecht maar ook ni denderend. Maar ik heb mij wel heel goed geamuseerd en goe gelachen!!!Nog even een sorry dat ik niet altijd direct terug antwoord maar ik vind het ongelooflijk leuk om al jullie mailtjes te lezen en je kan zeker een antwoordje verwachten...
Danny, het mailadres van Marcel kan je in de adreslijst vinden. En het was Freddy en Lisette waar we gelogeerd hebben...
En we zien elkaar in September hoop ik!!!!Sarah, wat bedoel je met die invitation? Ik snap het ni goe...
Vosstraat, doe daar veel groetjes aan iedereen die mij nog kent... ;)
Wens Nele nen dikke proficiat! En ik hoop dat de nieuwe directeur en de nieuwe groepschef zowat meevalt ;))
Kan je zeggen dat ik naar Martine probeerde te sturen maar haar mailbox is vol.Goed, ga het hierbij laten!!
Tot mails, hou jullie daar nog goed en veel groetjes!
Ok, probeerde net om fotos mee door te sturen, lukte deze keer dus niet!
Ga morgen nog is proberen... sorry!!

Elke