maandag, oktober 18, 2004

ELKE's news from the States

Hallo allemaal,

Hoop dat alles goed gaat met jullie!!! Bedank voor al jullie toffe mailtjes, vind het tof zo op de hoogte te blijven. Kan niet altijd direct terug antwoorden dus ik hoop dat jullie mij dat niet kwalijk nemen... Hier nog eens een verslagje van mijn voorbije weken!
Nog steeds is hier alles heel goed. Het begint hier vrij frisjes te worden, zo ongeveer tussen de 4 en de 10 graden. Het herfstuitzicht is ongelooflijk mooi. De bomen hebben al de kleuren maar vooral een roodachtige schijn, echt wel knap! Vorig weekend had ik mijn eerste volledig vrije weekend.
Ik ben met nog 3 andere aupairs naar Cleveland geweest. Angelica van Zweden is hier ondertussen bijna een jaar maar ze blijft nog een jaar langer, Audrey van Frankrijk vertrekt in November en Marie van Duitsland is vorige maandag terug vertrokken. Cleveland ligt in Ohio, schuin onder Michigan. Het was een vrij rustige stad. Het eerste wat ons opviel toen we aankwamen was een stilhangend zwart vliegtuig, heel raar. Snappen nog steeds niet hoe dat kon maar het was fascinerend om te zien.
Het was een rit van ongeveer 3uur. Toen we ons geinstalleerd hadden in onze hotelkamer hebben we wat rondgewandeld in het centrum (er was niet echt veel te zien). Heel gek er liepen bijna geen mensen op straat. Op den duur was het lachwekkend en ik denk dat we op een uur misschien 4 mensen zijn tegengekomen.. Vrij doods hier. Daarna zijn we iets gaan eten in het Hard Rock Cafe, lekker en gezellig.
De volgende dag zijn we naar het Rock and Roll hall of fame museum gegaan. Dit was ongelooflijk. Je hebt een groot plein voor dat museum met een 50-tal gitaren in alle kleuren en vormen. Ga proberen een foto mee door te sturen...
Hoop dat het lukt! In het museum zijn 6 verdiepingen. De eerste verdieping op zich was al een spektakel. Al de rockgroepen hun kleren, gitaren, brieven,... waren daar tentoongesteld. Spijtig genoeg mocht je nergens foto`s nemen... Het ging van The Beatles, The Rollingstones, Pink Floyd, Madonna, Micheal Jackson tot zelfs Britney Spears... De andere 5 verdiepingen waren een beetje kleiner maar je vond er nog steeds de kledij dat ze toen droegen op dat soort concert,... Ik denk dat we daar bijna 4uur hebben rondgelopen. Je had er ook een shop maar dat was allemaal zo duur dat ik er alleen maar een kaartje heb gekocht. Jammer genoeg!!! Daarna zijn we terug gaan eten in het Hard Rock Cafe en hebben we nog wat rondgewandeld in the Mall (shopping center).
Ah ja wil jullie nog vertellen over de nacht in het hotel. We sliepen op de 18de verdieping en ineens om 3uur `s nachts begon heel onze kamer te trillen. We vielen bijna uit ons bed, heel bizar. We weten nog steeds niet wat het was maar we werden alle 4 wakker en dachten dat ons hotel ineen ging storten. Het was geen aardbeving maar we gaan morgen eens bellen naar dat hotel en vragen wat het eigenlijk was...
Zoals gewoonlijk ben ik dinsdag naar Starbucks gegaan. `t Was weer heel leuk...
Had ook mijn rij exaam en ik ben GESLAAGD.. Freedom jiha...
Donderdag uitgeweest naar een super fijne club waar ze eindelijk is goeie muziek speelden ipv altijd diee R&B en Rap en Techno... DUs da was wel plezant!
Zaterdag met een paar naar Summerset gegaan. Dit is een gigantisch winkelcentrum, echt ni gewoon. Niks in vergelijking met het Wijnegem Shopping Center. Ik denk da ge daar gemakkelijk een dikke week kunt rondlopen voor ge alles hebt gezien... Het is aan 2kanten van de weg en word verbonden met een gigantische loopbrug! De ene kant is de dure kant, daar vindt je Louis Vuitton en van die fratsen en aan de andere kant ook wel bekende merken maar de betaalbare...
Vandaag, zondag, was er een verjaardagsfeestje van Ethan. Hij werd 2. Het was in de JCC (Jewish community center). Ze hadden daar een zaaltje afgehuurd met een speelruimte. Gelukkig want er waren 20 klein mannen en als ze da thuis hadden gedaan waren we nu nog bezig met op te ruimen.. ;)
Daarna ben ik met een paar andere aupairs naar de cinema gegaan en hebben Shark Tale gezien. Is die al uit in Belgie? Is een tekenfilm van Dreamworks. Echt wel funny filmke. Weer een aanrader om te zien...
Ik denk dat gelukt is met de fotos!!
Bart ik stuur de rest naar u door...
Ik wens jullie allemaal veel groetjes en tot mails!!!
Dikke kus

ELKE