zondag, oktober 03, 2004

ELKE's mail

Hi everybody,
Hier nog is een overzichtje van wat ik allemaal al heb gedaan... Nog steeds is hier alles heel goed! `t Weer is nog heel aangenaam, meestal nog een herfstzonnetje. Dus das wel ok! Hoor dat in Belgie al veel frisser is aant worden...
Heb ondertussen al heel wat fijne mensen leren kennen van over heel de wereld! Dus das goe voor mijn volgende vakanties.. Kan ik die allemaal is gaan bezoeken. ;)
Heb nog niet zoveel spannends gedaan aangezien ik nog niet mag rijden. Maar vandaag had ik theoretisch exaam en ik ben geslaagd dus volgende week, hoop ik, kan ik mijn praktisch gaan doen en dan kan ik eindelijk rijden... Vorige week ben ik elke avond iets gaan drinken. En dat doet zo goed. Werk en prive is hier niet echt gescheiden met als gevolg dat ik ongelooflijk moe ben, je bent constant bezig. Ben echt wel blij dat ik wa mensen heb leren kennen. Vorig weekend ben ik uitgeweest in een club. Ik denk dat zowat te vergelijken is met ne `Zillion` of een `La Rocca`. Da was dus echt niks voor mij. Hoewel ik mij wel goe geamuseerd heb en weer wat nieuwe mensen heb leren kennen. Maar ik ben ni echt van plan om daar elk weekend uit te gaan!! De zaterdag was er weer een Joodse feestdag; `Yom Kippur`. Dit is een week na Rosh Hashanah (Nieuwjaar). Met Nieuwjaar vraag je vergiffenis voor je zonden en op Yom KIppur gebeurt deze vergiffenis. We hadden een familiedinner. Ja, ik moet zeggen dat ik echt wel een fijne `gastfamilie` heb. Zondag ben ik voor de eerste keer naar de cinema gegaan. We hebben `the forgotten` gezien. (nog niet uit in Belgie). Ik moet zeggen, t is nen aanrader. Af en toe een beetje langdradig maar er gebeuren onverwachte dingen. Maar ik ga niks vertellen he. Ge moet hem gewoon zien... Maandag was er een Clustermeeting. Dit is een keer per maand en hier moeten alle aupairs aanwezig zijn. Er worden dan activiteiten gepland. bv. deze maandag moesten we onze vlag schilderen en er uitleg over geven. Volgende maand is er een Halloweenparty,... Dus das wel fun! De local coordinator overloopt dan ook een aantal regeltjes,... Zoals elke dinsdag is het `coffee` bij Starbucks. Hier komen aupairs samen van verschillende clusters en weet je wat er is een nieuwe van Belgie.. Blij dat ik niet meer de enige ben. Eindelijk nog is nederlands praten. Was wel raar om dat te doen. Ik ben nu zo gewoon dat ik hele dagen Engels praat dat het raar is om nederlands te spreken! Ja voor de moment heb ik nog niet zoveel gezien hier, ik bedoel dan andere dingen dan West Bloomfield. Binnen 2 weekends heb ik een volledig vrij weekend en dan gaan we ergens naartoe voor het weekend. Ga volgende week waarschijnlijk ook foto`s hebben van ons `travelling dinner` gisteren. Da was kei fun. Voorgerecht bij iemand, hoofdgerecht ergens anders, dessert en koffie op nog een andere plaats en tot slot filmke gezien bij nog iemand anders. Echt wel leuk, we moesten ons allemaal optutten. Whaah, ge moet echt is zien hoe ik eruit zag. Korte beschrijving; mijn haar was half los, had oorbellen in,... Grellig man!! Maar check `the dudes place` en ge zult de foto`s wel zien. Stuur wel naar iedereen wanneer ze erop staan. Maar ge kunt elke dag op de site zien aangezien er echt wel super toffe dingen opstaan...
Bij deze weer super veel groetjes En tot de volgende...
Elke